آدرس ها و دامنه های جدید ورود به وبسایت ما برای یک سال آینده:

http://www.PersianSLN.tk

http://www.SatLastNews.tk

۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

فرستنده سوم دیجیتال و اطلاعات تکمیلی




مهندس حسين عابديان مديركل گسترش فرستنده‌‌هاي تلويزيوني و FM در گفت‌وگو با خبرنگار روابط‌عمومي صداوسيما گفت: هم‌اكنون 51 درصد جمعيت كشور تحت پوشش سيستم ديجيتال قرار گرفته‌ و انشاءالله با نصب 8 ايستگاه فرستنده پرقدرت تلويزيوني ظرف سه ماه آينده ميزان پوشش تلويزيوني ديجيتال به 62 درصد افزايش پيدا خواهدكرد.
وي ادامه داد: طبق برنامه‌ريزی ‌های انجام شده، با نصب 850 ايستگاه پرقدرت، متوسط و كم قدرت تلويزيوني در اقصي نقاط كشور تا سال 92 بيش از 90 درصد هموطنانمان مي‌توانند تصاوير تلويزيوني را با سيستم ديجيتال مشاهده كنند.
عابديان با بيان اينكه ظرفيت كانالهاي پخش راديويي و تلويزيوني منوط به تعداد بسته‌هاي ظرفيتي (TS) است يادآور شد: هر بسته ظرفيتي معادل 8 شبكه تلويزيوني و 10 شبكه راديويي را داراست و در حال حاضر در بسته ظرفيتي اول(TS 1) شبكه‌هاي يك تا پنج، خبر، آموزش، قرآن و 10 شبكه راديويي قرار دارد و در بسته دوم(TS 2) نيز شبكه‌‌هاي تلويزيوني پرس‌تي‌وي، العالم، آي‌فيلم، جام‌جم، مستند، شما، بازار و نمايش قرار دارند. البته گفتني است كه در مراكز صداوسيما به جاي شبكه جام‌جم، شبكه‌هاي استاني جايگزين شده است.
وي همچنين از حضور شبكه‌هاي راديويي تخصصي همانند راديو گفت‌وگو، آوا و نمايش در سيستم پخش ديجيتال تا 3 ماه آينده خبر داد.
مهندس عابديني در ادامه با اعلام اين مطلب كه بسته سوم (TS3) نيز با توجه به افتتاح شبكه‌هاي تلويزيوني ورزش، پويانمايي، خانواده و كودك‌ونوجوان، تا پنج ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد گفت: با آغاز به كار بسته سوم ديجيتال كانال 34 آنالوگ الوند براي هميشه خاموش‌مي‌شود.
مديركل گسترش فرستنده‌‌هاي تلويزيوني و FM سيستم پخش در بسته ديجيتال سوم (TS3) را با توجه به تنوع تصاوير در شبكه ورزش HD دانست و افزود: كيفيت تصاوير در سيستم HD از سيستم متداول امروزي SD بسيار بالاتر است و شبكه ورزش پس از HISPANTV دومين شبكه تلويزيوني ايران است كه با سيستم HD برنامه پخش خواهد كرد.
عابديان در پايان بااشاره به اينكه تمامي مبدل‌هاي ديجيتال كه توسط شركت‌هاي معتبر توليد شده‌اند، قادرند شبكه ورزش را به‌صورت HD دريافت كنند تصريح كرد: صداو سيما اقدام به تدوين استانداردهاي مبدل‌هاي ديجيتال كرده است و به زودي اين مقررات به توليدكنندگان ابلاغ مي‌شود.
  صفحه رسمی انتشارات ما
به زودی منتظر راه اندازی صفحه رسیمی انتشارات ما در زمینه ماهواره باشید. شامل لیست شبکه های فارسی زبان، فرکانس ها، توضیحات شبکه های ماهواره ای،مطالب آموزشی و غیره
امیدواریم مانند قبل با این فعالیت جدید، توجه شما رو جلب کنیم و شاهد افزایش روز افسون همراهانمان در Satellite Last News باشیم.
به زودی افتتاح خواهد شد
بی شک لذت خواهید برد...